Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014

Το αλεξίσφαιρο του μέλλοντος .Πανοπλίες από γραφένιο

Μια ομάδα ερευνητών που εργάζονται στο Πανεπιστήμιο Rice των ΗΠΑ απέδειξε ότι το γραφένιο μπορεί να αντέξει τις επιπτώσεις ενός πυροβολισμού καλύτερα απ’ ότι το ατσάλι ή το Kevlar.
_79362146_whatsubject
Στην μελέτη τους που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Science, η ομάδα περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο υπέβαλαν το γραφένιο σε βαλλιστικά τεστ μικρής κλίμακας εντός του εργαστηρίου, προκειμένου να βεβαιωθούν για την αντοχή του.
Οι επιστήμονες γνωρίζουν ότι τα φύλλα γραφενίου είναι ισχυρά, λόγω της πυκνής δομής τους.. Μέχρι σήμερα, όμως, κανείς δεν είχε προτείνει τη χρήση του υλικού ως αλεξίσφαιρη πανοπλία.
Μέχρι στιγμής δεν έχει επιτευχθεί η μαζική παραγωγή φύλλων γραφενίου σε μεγάλα μεγέθη, έτσι, το πείραμα έπρεπε να περιοριστεί σε πολύ μικρή κλίμακα. Το πεδίο βολής τους αποτελούνταν από ένα λέιζερ το οποίο χρησιμοποιήθηκε για την εξάτμιση νημάτων χρυσού που λειτούργησαν ως μπαρούτι. Η έκρηξη εκτόξευε μικροσκοπικές γυάλινες σφαίρες πάνω σε στόχους που αποτελούνταν από 10 ή 100 φύλλα γραφενίου, με ταχύτητα 6700 μιλίων/ώρα (περίπου το ένα τρίτο της ταχύτητας μιας πραγματικής σφαίρας). Με τη βοήθεια της ηλεκτρονικής μικροσκοπίας, οι επιστήμονες ήταν σε θέση να υπολογίσουν την απόδοση των φύλλων γραφενίου.
Αυτό που διαπίστωσαν ήταν ότι η ενέργεια της σφαίρας  εξαπλώνεται ακτινωτά στο υλικό με εξαιρετικά μεγάλη ταχύτητα, όπως όταν κάποιος χοροπηδάει πάνω σε ένα τραμπολίνο, επομένως η ενέργεια δεν συγκεντρώνεται σε ένα σημείο. Επίσης, παρατήρησαν μικροσκοπικές ρωγμές, οι οποίες σχηματίστηκαν ακτινωτά, διασπώντας την ενέργεια της σφαίρας ακόμα περισσότερο.
Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το γραφένιο είναι δύο φορές ισχυρότερο από τοKevlar, το υλικό που χρησιμοποιείται στα αλεξίσφαιρα γιλέκα και έως δέκα φορές ισχυρότερο από το ατσάλι. Με άλλα λόγια, το γραφένιο είναι σε θέση να απορροφήσει περίπου 0.92MJ/kg από την ενέργεια του βλήματος, ενώ το ατσάλι μπορεί να απορροφήσει μόνο 0.08MJ/kg όταν εκτίθεται σε σφαίρες με την ίδια ταχύτητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου